Selecteer een pagina
De fractie van het Bergense CDA wordt vanaf het nieuwe jaar geleid door Koen Jacobs uit Afferden. Het jongste raadslid van de gemeente Bergen volgt daarmee Jacob Knoops op die bijna negen jaar deze functie heeft vervuld.

De 25 jarige Koen Jacobs is lid van de gemeenteraad sinds 2018. In het dagelijks leven is hij werkzaam als bestuurssecretaris bij een woningbouwvereniging. Verder is hij actief binnen het verenigingsleven in Afferden. Sinds januari was Jacobs de vice-fractievoorzitter van de CDA-fractie. Daarnaast is en blijft hij voorzitter van de commissie Samenleving van de gemeente Bergen. Met zijn raadservaring en bestuurlijke kennis, die hij heeft opgedaan tijdens zijn studie aan de Radboud Universiteit, heeft hij inmiddels het woordvoerderschap in tal van lastige politieke dossiers met succes uitgeoefend.

Het fractievoorzitterschap vormt een nieuwe uitdaging voor hem. ‘Ik heb zin in deze volgende stap. Met het coalitieprogramma en een breed gedragen begroting ligt er een goede basis waarop ik graag samen met de fractie en inwoners verder wil bouwen aan onze mooie gemeente’, aldus Koen Jacobs.

De benoeming van Jacobs tot fractievoorzitter is de volgende stap in het proces van verjonging en vernieuwing dat het CDA in Bergen enkele jaren geleden in gang heeft gezet. Knoops hierover: ‘Een nieuwe generatie politici dient zich aan binnen onze partij. Daar ben ik trots op. Ik vind het belangrijk jonge mensen ruimte te geven en geniet ervan mijn kennis en ervaring ten dienste van hen te stellen.’ Knoops zal als vice-fractievoorzitter in de gemeenteraad blijven functioneren en vertegenwoordigt de coalitiepartijen in de nieuwe raadswerkgroep van de samenwerkende gemeenten in Noord Limburg.