Giel Megens, nr. 9

Hallo, mijn naam is Giel Megens. Ik ben 28 jaar oud en woon in Afferden op het Hengeland. Samen met mijn broer en ouders hebben wij een gemengd bedrijf met varkens en akkerbouw/bloembollen. In onze sector is het de laatste jaren behoorlijk onrustig over een heleboel factoren. Het enige wat wij vragen als sector is een lange termijn visie waar we mee vooruit kunnen de komende jaren, zonder continu veranderingen. Wij als Nederlanders produceren het beste voedsel van heel de wereld. Iets wat gezegd mag worden en waar we als Nederlanders trots op mogen zijn! Maar het word helaas door velen niet meer zo gezien. Ik woon, werk en doe mee aan het verenigingsleven in de gemeente Bergen. Ik wil daarom niet alleen opkomen voor de agrarische sector. Maar ook voor de maatschappelijke problemen in de gemeente. Vandaar dat ik de keuze heb gemaakt om voor de gemeenteraadverkiezingen bij het CDA te gaan. Natuurlijk zijn er nog veel meer aspecten waar voor ik wil strijden de komende 4 jaar. En daar wil ik mij dan ook hard voor maken. Bijvoorbeeld dat de jongere jeugd bijna niet meer de kans krijgt om een huis te kopen/bouwen in eigen dorp, dat moet eigenlijk gewoonweg niet kunnen. Ik streef naar meer woningbouw op de korte termijn. De ruimte is er, we moeten het samen alleen willen zien. Het is belangrijk in deze tijd dat de jeugd zoveel mogelijk hier blijft. De jeugd is de toekomst en is belangrijk voor alle aspecten en bedrijvigheden die er zijn in de gemeente Bergen. De jeugd geeft levendigheid in de gemeente en dit moeten we dan ook te allen tijde stimuleren. Verenigingen en particuliere initiatieven voor de gemeenschap moeten door de gemeente beter worden gesteund. Kleinere ondernemers uit eigen regio moeten zich in de gemeente kunnen ontwikkelen, in welke sector dan ook. Geen langdurige vergunningen of procedures waar ze jarenlang mee bezig zijn en daardoor stil blijven staan. Het geeft werkgelegenheid in de regio en dat moeten we als gemeente koesteren. Als er geen werkgelegenheid meer is vertrekt de jeugd vanzelf wel en dit moeten we proberen te voorkomen. Ook moeten we de ouderen niet vergeten die er nu zijn. Deze mensen hebben alles opgebouwd zoals het nu is en daar moeten we trots op zijn. Deze mensen verdienen de zorg die ze nodig hebben.  Toekomstgericht denken voor jong en oud doe je alleen samen met elkaar. Samen leven in de gemeente Bergen! Daar wil ik voor staan.

Klik hier om naar CDA-bergen.nl te gaan!