John Cornelissen, nr. 4

Mijn naam is John Cornelissen 54 jaar. Een echte Bergenaar, geboren , getogen en nog niet van mijn geboorteplek weggegaan.
Het agrarisch bedrijf van mijn Vader overgenomen, en samen met mijn vrouw Ans verder uitgebouwd met een belangrijke rol voor de teelt van Asperges en onze Boerderijwinkel.
We hebben drie dochters waarvan de jongste sinds november samen met ons de Boerderijwinkel runt.
Vanaf mijn 23ste actief geweest in het verenigingsleven en diverse andere instanties. Daar veel mensen leren kennen die onze gemeente een warm hard toe dragen. Dan krijg je mee wat mensen belangrijk vinden in hun omgeving en deze kennis kan ik nu goed gebruiken in mijn rol als raadslid.

Onze inwoners vinden het belangrijk om te wonen in een omgeving waarin ze zich prettig vinden, nu wonen we hier natuurlijk in een uniek gebied: de natuur om ons heen heeft zoveel te bieden, dat moeten we in stand houden.

Waar we voor moeten zorgen is dat de inrichting in onze dorpen van deze tijd blijft, dan blijven we aantrekkelijk voor onze Jeugd om hier te blijven. Belangrijk daarbij is dat we onze voorzieningen op het huidige niveau houden en nog wat plussen. Dit gaat ons alleen lukken als we het inwonertal van onze gemeente omhoog brengen, en dat kan ook met de opdracht die er ligt wat betreft woningbouw.

Ook belangrijk om dit te realiseren is dat we ondernemers de ruimte geven. Nieuwe, maar zeker ook de ondernemers die we al hebben, zij spelen een belangrijke rol in de samenleving. Een begin kan gemaakt worden door het bedrijventerrein de Flammert onderhanden te nemen.

Verder is de rol van onze agrariŽrs belangrijk. Zij zijn degene die ons buitengebied maken. De sector staat op een punt dat er veranderingen gevraagd worden. Er wordt veel gesproken over natuur-inclusieve Landbouw, er is echter nog veel onduidelijkheid hoe dit precies vorm gaat krijgen. Zeker is dat het een ontwikkeling is die er gaat komen. Als CDA maken we ons sterk en hebben ons ook al meermaals sterk gemaakt dat we daar waar het kan, als gemeente een rol in spelen.

Een ding is echter zeker: natuur-inclusieve landbouw heeft alleen een kans als er een verdienmodel onderligt. En dat is precies wat het CDA al jaren zegt. Bevorderen van deze ontwikkelingen en kansen bieden aan agrariŽrs die met deze veranderingen aan de slag willen, zonder het belang van de gangbare agrariŽrs uit het oog te verliezen.

En al deze ontwikkelingen kunnen we in Bergen aan. Door een financieel beleid dat er toe geleid heeft, dat we als gemeente een gezonde financiŽle positie hebben.

Graag zou ik nog eens vier jaar meewerken om onze mooie gemeente met zín prachtige dorpen nog mooier te maken.

Klik hier om naar CDA-bergen.nl te gaan!