Berty Schreurs, nr. 10

Ik ben geboren en opgegroeid in Alblasserdam, mijn opa en oma hadden ook een melkveebedrijf en hier is mijn liefde voor dieren ontstaan.

Na het behalen van mijn MDGO/ Ziekenverzorgende diploma heb ik een aantal jaren als verzorgende in het verpleeghuis in Sliedrecht gewerkt.

Sinds 2002 ben ik met Theo getrouwd en heb ik de mooie Alblasserwaard ingeruild voor het gezellige dorpje Siebengewald. Samen hebben wij 3 kinderen.

Na mijn verhuizing ben ik mee gaan draaien op ons melkveebedrijf, wat in de loop der jaren langzaam is gegroeid. Omdat wij merken dat arbeid een beperkende factor is geworden, hebben we er voor gekozen om het roer om te gooien en staan er sinds kort 2 melkrobots in de stal. We hopen dat het ons een stuk arbeidsverlichting gaat geven, waardoor er ruimte komt voor andere dingen.

Wat heb ik verder gedaan:

Toen de kinderen op de basisschool zaten: nam ik deel aan de schoolraad/mr, taxi bij uitjes, communiewerkgroep/vormselwerkgroep (geloof speelt in ons gezin een grote rol), ik ben leiding geweest bij de kinderkerk in de protestantse gemeente in Gennep, inmiddels alweer jaren commissielid van het gemeentelijk jeugdorkest, namens Siebengewald, en de laatste jaren was ik mantelzorger van ome Piet. Oftewel ik ben aardig ingeburgerd

Waarom stemmen op het CDA:

Dat is teveel om op te noemen:

- We zetten in op verjonging, we willen onze dorpen elk hun eigen identiteit laten houden, elk dorp is even belangrijk. We gaan werken aan de zorg kant.

-Daarnaast willen we de agrariŽrs ook behouden in de gemeente, wat natuurlijk voor ons persoonlijk heel belangrijk is. Dit wil de CDA doen door ook de komende jaren met de agrarische sector in gesprek te gaan. Wat willen jullie en wat kunnen wij als gemeente hier aan bijdragen.

-Waar mijn hart sneller van gaat kloppen is de nieuwbouw die het CDA wil gaan realiseren, niet alleen op huizen gebied, maar ook een nieuwe basisschool en gymzaal in Siebengewald.

Klik hier om naar CDA-bergen.nl te gaan!