CDA: SLUITING ZWEMBAD ONVERMIJDELIJK

Kritiek op beheerder Optisport

Door het teruglopende aantal bezoekers en oplopende financiële tekorten is de sluiting van zwembad in Bergen onvermijdelijk geworden. Dat stelt het CDA in een reactie op de bekendmaking van het college van B&W en beheerder Optisport dat de zwemactiviteiten in Den Asseldonk beëindigd worden.

De gemeente Bergen bespaart met de sluiting van het bad jaarlijks een bedrag van € 130.000,--.  Het  CDA heeft afgezien van een voorstel om het bad open te houden en de belastingen hiervoor te verhogen.  ‘Een dergelijk voorstel is niet realistisch.  De gemeentelijke belasting zou met meer dan 10%  verhoogd moeten worden om het bad open te houden. Daar is geen draagvlak voor te vinden.’  aldus CDA fractievoorzitter Rob Arts.

Het Bergse CDA is kritisch op beheerder Optisport en is van mening dat daar het grootste probleem ligt.  De horeca-activiteiten in Den Asseldonk zijn de laatste jaren fors afgenomen.  Arts: ‘In een accommodatie als Den Asseldonk moet je je thuis kunnen voelen.  Ik hoor daar weinig positiefs over.’  Het ombouwen van het  zwembad tot een multifunctionele zaal die Nieuw Bergen al zo lang mist kan dan ook alleen op steun van het CDA rekenen als Optisport bereid is alles te doen om van de exploitatie een succes te maken. Het CDA zal er bij verantwoordelijk wethouder Pekema op aandringen om hier sluitende afspraken over te maken.