GRATIS BEZOEK AAN WATERSCHAP LIMBURG

Op donderdag 14 maart is er voor 50 personen gelegenheid om deel te nemen aan een excursie naar Waterschap Limburg in Roermond. Het bezoek is mogelijk gemaakt op initiatief van de CDA afdeling in Bergen. Deelname aan de trip is gratis en staat open voor iedereen. De eerste vijftig mensen die zich aanmelden kunnen mee.

Het idee is ontstaan nadat het CDA eerder excursies organiseerde naar het Europees Parlement in Brussel, de Tweede Kamer in Den Haag en het Limburgs Parlement in Maastricht. CDA fractievoorzitter Jacob Knoops: ‘Uit reacties die we hebben ontvangen blijkt dat veel mensen belangstelling hebben om meer te weten te komen over het werk van het waterschap. We willen mensen graag die gelegenheid bieden’.

De bus zal ’s ochtends om 9.30 uur vertrekken vanuit Bergen. Allereerst zal een bezoek gebracht worden aan de rioolwaterzuiveringsinstallatie in Venlo. Daar zal worden toegelicht hoe het waterschap het vuile rioolwater schoonmaakt en uit de afvalstoffen biogas opwekt. In het waterschapskantoor in Roermond wordt de groep rond de middag ontvangen door Rein Dupont (dagelijks bestuurslid) uit Oostrum. Met hem zal gesproken worden over het water- en dijkbeheer in onze regio.

Het bezoek wordt afgesloten met een bezoek aan de stad Roermond waarbij de gelegenheid geboden wordt deel te nemen aan een rondleiding in de St. Christoffel Kathedraal.  Om 18.15 uur zal het gezelschap terug zijn in Bergen.

Klik hier voor het interview met Jacob Knoops over deze excursie!

Belangstellenden voor deze excursie kunnen zich melden bij Frans Arts uit Bergen op telefoonnummer: 06-53983480 of via email: Frans.arts@ziggo.nl .