CDA: wisseling van de wacht

Met de keuze voor Jacob Knoops als lijsttrekker heeft het Bergense CDA gekozen voor een nieuw boegbeeld. Nu de datum voor de gemeenteraadsverkiezingen nadert is ook het moment gekomen dat fractievoorzitter Rob Arts de dagelijkse politieke leiding van het CDA overdraagt aan Knoops. Arts die tien jaar leiding gaf aan de CDA fractie is blij met de kwaliteiten van zijn opvolger waar hij graag mee samenwerkt.  Arts: ‘In de afgelopen jaren is er veel gebeurd, de strijd om het behoud van de zelfstandigheid van de gemeente Bergen was een hoogtepunt. Toen heb ik Jacob Knoops leren kennen als een strategisch politicus werkend op de achtergrond. Mooi dat hij nu tijd kan vrijmaken voor de gemeenteraad van Bergen ’.  Het samen met burgers, verenigingen, maatschappelijke instanties en ondernemers werken aan  leefbaarheid in de dorpen geeft Arts  nog steeds veel energie. ‘Ik wil in de gemeenteraad actief blijven. Leefbaarheid, verenigingsleven en de accommodaties in de dorpen liggen me na aan het hart. Het Luukske 3.0 in Wellerlooi moet er komen en  in Afferden wil ik gaan voor een goede oplossing om gymzaal- en gemeenschapshuisvoorzieningen voor dit dorp te behouden’ aldus de nummer drie op de CDA kandidatenlijst.

Rob Arts (links) draagt de politieke leiding van het CDA over aan Jacob Knoops.