Welkom bij het CDA
afdeling Bergen Limburg

Gemeenteraadsverkiezingen 2014: Weer de grootste.

Het CDA is in 2014 de grootste partij gebleven met vijf zetels voor KERN (ook 5 zetels), PK (3) en VVD (2).

Alle kiezers, hartelijk bedankt voor jullie steun!!! Lees meer

Leefbaarheid maak je samen!

Jacob Knoops lijstrekker CDA Bergen Lb.

Jacob Knoops uit Siebengewald is door de algemene ledenvergadering van het CDA in Bergen verkozen tot lijsttrekker bij de gemeenteraadsverkiezingen van maart 2014. De 45 jarige Knoops volgt Rob Arts op die als raadslid  volop actief zal blijven voor het CDA, de gemeente Bergen en Afferden in het bijzonder. Ben Buiting zal ook voor de nieuwe raadsperiode de kandidaat wethouder van het CDA zijn.

Met de keuze voor Knoops  kiest het CDA voor een nieuw boegbeeld,  hoewel hij geen onbekende is in politiek Bergen. Eind jaren negentig was Knoops raads- en commissielid voor het CDA. Daarna was hij gedurende een periode van tien jaar voorzitter van het CDA. In die rol heeft hij bekendheid gekregen als voorvechter van een zelfstandige gemeente Bergen.  In het dagelijks leven is Knoops werkzaam in de functie van directeur bij Waterschap Rivierenland in Tiel. Hij heeft een financieel economische achtergrond. In 2005 behaalde hij de titel ‘Master of Public Management’ aan de Universiteit van Twente.  Als musicerend lid van fanfare ‘Les Montagnards’ in Bergen,  bestuurslid van fanfare ‘Eendracht’ in Siebengewald en voorzitter van de stichting ‘Bevordering Blaasmuziek Gemeente Bergen’ zet hij zich in voor de lokale gemeenschap. Daarnaast is Knoops met zijn vriendengroep trouwe deelnemer aan de carnavalsactiviteiten in de regio.

De eerste tien kandidaten!!

Jacob Knoops Ben Buiting Rob Arts Hennie Nillesen Jan Straatman Henk Mol Ruben Wijnen Joost Fransman Pieter Lucassen John Cornelissen

Verder nieuws...

19 maart   Laatste canvas   Wisseling van de wacht   Geslaagde muzikale middag

CDA blijft het grootste!
  Ontspannen naar de gemeenteraadsverkiezingen
  Jacob Knoops nieuwe fractievoorzitter
  Overvol Maesduinen Staete

Politieke Markt Bergen Lb

Verder bouwen aan onze toekomst!

CDA: muzikale middag
Maasduinen Staete
  Carnaval: bezoek receptie
Prins Ruben

Ontspannen maar niet druk!
  Leefbaarheid maak je samen!
  Zondag 9 maart 14.00 tot 16.00 Lees meer   Verkiezingscampagne op laag pitje  Lees meer

Zaterdag 8 maart 2014:
Verkiezingsmarkt
  Terugblik op de afgelopen 4 jaar!   Kandidatenlijst 2014   Verkiezingsprogramma CDA afdeling Bergen
    Het CDA komt met een evenwichtige lijst van kandidaten voor de gemeenteraadsverkiezingen!   Leefbaarheid

maak je samen!

Stel uw vragen aan de politiek!
12.00 tot 16.00, gemeentehuis
  Bergen werk verzet!
  Bekijk alle CDA kandidaten

Opening campagnehuis   CDA stelt kieslijst vast   CDA start verkiezingscampagne   Politiek Café in Campagnehuis

Raymond Knops (Tweede Kamer CDA) opent huis!   Eerste 10 op de lijst bekend
"Leefbaarheid in de kernen"
  CDA zet Sint-vrijwilligers
in 't zonnetje
  Voor CDA-leden: 7 december a.s.
Tevens opening campagnehuis!
Lees meer   Lees meer   Lees meer   Lees meer