BUURTPREVENTIE STAAIJERHOF IN AFFERDEN ERKEND

Op initiatief van Herwin van Hoof hebben nagenoeg alle bewoners van de Staaijerhof zich aangesloten bij de buurtpreventiewhatsapp. Met de app kunnen buurtbewoners elkaar op een eenvoudige manier waarschuwen wanneer ze verdachte situaties signaleren of zelf in nood zijn.

In de commissie Bestuur en FinanciŽn heeft burgmeester Pelzer op verzoek van het CDA toegezegd de wijkagent van de politie toe te voegen aan deze eerste officiŽle app in de gemeente Bergen. Daarnaast zal de straat voorzien worden van een bord waaruit blijkt dat deze beveiligd wordt door middel van de app. Daarmee wordt tegemoet gekomen aan de wens van de mensen in de Staaijerhof. Aan andere bestaande of nieuwe vergelijkbare initiatieven in onze gemeente zullen diezelfde mogelijkheden geboden worden. 'Het CDA is enthousiast over het initiatief dat in Afferden is genomen. Een compliment voor Herwin van Hoof en de buurtbewoners is op zijn plaats. Ik ga er vanuit dat de burgemeester de plaatsing van het eerste preventiebord in onze gemeente viert met een feestelijk tintje samen met de bewoners van de Staaijerhof. Verder hoop ik dat velen het voorbeeld van de Staaijerhof zullen volgen.' aldus CDA fractievoorzitter Jacob Knoops.

Vervolg:

BURGEMEESTER ONTHULT BUURTPREVENTIEBORD STAAIJERHOF IN AFFERDEN

Op 16 december om 15.30 uur zal burgemeester Pelzer het eerste buurtpreventiebord in de gemeente Bergen onthullen. Dat zal gebeuren in de Staaijerhof in Afferden waar op initiatief van Herwin van Hoof nagenoeg alle bewoners zich hebben aangesloten bij een buurtpreventiewhatsapp. Met de app kunnen buurtbewoners elkaar op een eenvoudige manier waarschuwen wanneer ze verdachte situaties signaleren of zelf in nood zijn. De hoop en verwachting is dat deze vorm van buurtpreventie op meerdere plaatsen in de gemeente Bergen navolging zal krijgen. De komst van de burgemeester naar de Staaijerhof is het gevolg van de aandacht die het CDA gevraagd heeft voor dit succesvolle burgerinitiatief in Afferden