ANTOON SPLINTER NIEUWE CDA WETHOUDER GEMEENTE BERGEN

Wethouder Ben Buiting (CDA) moet om gezondheidsredenen zijn werkzaamheden voor de gemeente Bergen gaan neerleggen. Hij zal blijven functioneren tot in zijn opvolging is voorzien en daarmee een bijdrage leveren aan het inwerken van zijn opvolger. Het CDA draagt Wellenaar Antoon Splinter voor als nieuwe wethouder. Hij is vanaf 1 september beschikbaar voor deze nieuwe uitdaging.

Drs. Antoon Splinter is 53 jaar en woont sinds 1993 in Well. Hij is getrouwd en heeft 3 kinderen. Hij sport zeer regelmatig (paardrijden, hardlopen en zwemmen) en geniet van het buiten zijn in de natuur. Daarnaast sleutelt hij graag aan klassieke auto's. Na een studie biologie in Utrecht en een loopbaan binnen de financiële dienstverlening is hij sinds 2006 zelfstandig ondernemer. Bestuurlijk is hij actief als voorzitter van Lijn 83 Primair Onderwijs en de Stichting Militair Ruitersport Centrum 'Marcroix' in Amersfoort. Sinds geruime tijd is de heer Splinter actief binnen het CDA Bergen, onder meer als lid van de commissie Samenleving.

Bij monde van fractievoorzitter Jacob Knoops betreurt het Bergense CDA het besluit dat wethouder Buiting heeft moeten nemen: ‘Het is voor de gemeente, het CDA en voor Ben persoonlijk jammer dat hij deze bestuursperiode niet kan vol maken. We zijn hem dankbaar voor zijn inzet en de resultaten die hij voor Bergen heeft geboekt. Tegelijkertijd kijken we vooruit en zijn we verheugd met Antoon Splinter verder te kunnen werken aan de leefbaarheid van onze gemeente.’

Kandidaat-wethouder Antoon Splinter (CDA) is graag in de natuur.