CARNAVAL: VERKIEZINGSCAMPAGNE OP LAAG PITJE

Aanvankelijk zouden de gemeenteraadsverkiezingen plaatsvinden op as-woensdag. Na protesten uit de zuidelijke provincies heeft toenmalig Minister Donner de Kieswet gewijzigd en zijn de verkiezingen uitgesteld. De gemeenteraadsverkiezingen vinden nu plaats op woensdag 19 maart 2014. De verkiezingscampagnes van alle partijen stonden met carnaval natuurlijk op een laag pitje.

Politiek is met carnaval vooral een onderwerp van spot en zelfspot. Het Bergense CDA bracht op een ludieke wijze de felicitaties over aan Prins Ruben van de Maasjoerts op zijn receptie afgelopen zaterdagavond. Ruben had een paar uur daarvoor de sleutel uit handen van burgemeester Pelzer ontvangen. ‘Een verstandig besluit van de burgemeester om de macht over te dragen aan prins Ruben’ aldus CDA lijsttrekker Jacob Knoops, waarna prins Ruben zich drie dagen in het carnavalsgedruis kon storten. Na een dagje rust op as-woensdag zal hij met zijn campagne aan de slag moeten als Ruben Wijnen, nummer 7 op de CDA kandidatenlijst. De komende tijd zullen alle partijen nog veel van zich laten horen. Over twee weken zijn de stembussen geopend.

CDA lijsstrekker Jacob Knoops (rechts) zingt Prins Ruben toe.