OPKNAPPEN ORANJEBUURT AFFERDEN (vervolg)

Vlak voor de zomervakantie stemde alleen het CDA en de PK in de gemeenteraad voor het beschikbaar stellen van geld voor de Oranjebuurt. Ook bij een eerdere bespreking in de raad van december was de VVD en ook KERN tegen de motie die het college van B&W opriep om de Oranjebuurt op te gaan knappen. Door de eerdere initiatieven van het CDA en de PK is voor fase 1 en 2 van de Oranjebuurt de benodigde € 1,5 miljoen beschikbaar. Fase 3 betreft de Christinastraat en een deel van de Wilhelminastraat en kost zo'n € 625.000,--. Deze fase zou uitgevoerd worden als er weer financiële middelen beschikbaar zijn. De VVD kondigt aan met een voorstel te komen om ook nu al fase 3 te financieren. 'De zomer heeft de VVD kennelijk goed gedaan. Mooi dat de VVD nu alsnog meegaat in het voorstel de Oranjebuurt aan te pakken.' stelt CDA fractievoorzitter Jacob Knoops tevreden vast. 'We zullen zien waar de VVD de nog ontbrekende 6 ton voor fase 3 uit denkt te betalen en dan beoordelen of dat voorstel financieel gezien binnen de totale gemeentebegroting verstandig is'.