MET HET CDA HET NIEUWE JAAR IN

Politiek gezien wordt 2016 een jaar waarin de politieke partijen zich kunnen concentreren op hun volks vertegenwoordigende taken. Anders dan de afgelopen jaren staan er voor dit jaar geen verkiezingen op de agenda. Het CDA in Bergen gaat in 2016 extra aandacht besteden aan het onderhouden van contacten met bestuurders en volksvertegenwoordigers in Provinciale Staten, de Tweede Kamer en het Europees Parlement. ‘Het belang van goede contacten op alle niveaus is in steeds meer dossiers belangrijk. Dit jaar zullen we bijvoorbeeld vanuit onze gemeente de lobby moeten voortzetten om de toekomstige busverbinding Goch-Siebengewald-Boxmeer via Nieuw Bergen te laten lopen. Dat gaat echt niet vanzelf’ licht CDA fractievoorzitter Jacob Knoops toe. Het Bergense CDA wordt in juni in Brussel ontvangen door Europarlementariër Jeroen Lenaers. In de Tweede Kamer lopende de contacten via de Noord Limburgse Kamerleden Raymond Knops en Mustafa Amhaouch. Knoops: ‘Vanuit het CDA zijn de lijntjes naar Maastricht, Den Haag en Brussel gelukkig kort. Daar kunnen we als gemeente ons voordeel mee doen’.