NIEUWBOUW SOCIALE HUURWONINGEN IN SIEBENGEWALD EN AFFERDEN

In 2019 bouwt woningbouwvereniging Destion 24 nieuwe sociale huurwoningen in Afferden (8) en Siebengewald (16). Dat is één van de belangrijkste afspraken die de gemeente Bergen, Destion en hun bewoners-/huurdersorganisatie hebben vastgelegd in de zogenaamde prestatieafspraken voor het komend jaar. De prestatieafspraken zijn gebaseerd op de woonvisie die de gemeenteraad eind 2017 heeft vastgesteld.

CDA-fractievoorzitter Jacob Knoops ziet in de bouw van deze woningen een belangrijk begin van invulling van een verkiezingsbelofte die zijn partij deed bij de gemeenteraadsverkiezingen van dit jaar: ‘Het CDA heeft gepleit voor passende woningbouw in alle dorpen en in het bijzonder in Siebengewald. Het is van belang te blijven voorzien in de bouw van woningen voor jeugd en senioren zodat zij in hun eigen dorp kunnen blijven wonen. Dat kan door levensloopbestendig te bouwen en dat is wat Destion gelukkig doet’.

De woningen in Afferden komen aan de Afferdse Heide en zullen gasloos en voorzien van zonnepanelen en warmtepompen zijn. Aan de Bessembiender in Siebengewald bouwt Destion 5 appartementen. In 2019 start Destion met de bouw van 11 woningen op de locatie van voormalig zalencentrum Wahlen.