EEN MOOIE LEEFOMGEVING

Het CDA zet zich in voor het investeren in onze directe leefomgeving. Herinrichten en vernieuwen van wegen in wijken leidt er vaak toe dat de huiseigenaren en de woningbouwvereniging hun woningen, tuinen en opritten ook opknappen. Zo zorgen we samen dat het goed wonen blijft in al onze dorpen.

In de afgelopen jaren zijn op deze wijze de Hoender- en Pastoorstraat in Well, de Kruisstraat in Wellerlooi en de Oranjebuurt in Afferden in goed overleg tussen omwonenden en de gemeente vernieuwd. In de begroting 2022 zijn gelden gereserveerd voor de Burgemeester Douvenstraat in Bergen, een zestal straten in Nieuw-Bergen en voor de Nieuweweg in Siebengewald.

De gemeente heeft, onder aansturing van verantwoordelijk wethouder Antoon Splinter, het financiŽle huishoudboekje op orde gemaakt. Daardoor kunnen we deze grote investeringen nu realiseren. Op verzoek van het CDA gaat de gemeente een meerjarenplan opstellen zodat alle straten in onze dorpen op termijn vernieuwd kunnen worden. Over de uitvoering van dat plan zal de gemeenteraad beslissen na de verkiezingen van maart 2022. Zo hoort dat in een democratie, mooi zo!

Jacob Knoops

CDA-fractievoorzitter Bergen-Lb.