Nieuwe bestemming Mariaschool Bergen.

Burgerparticipatie in optima forma!!

Ten behoeve een nieuwe bestemming voor de onlangs gesloten Maria-school heeft de gemeente Bergen een ideeŽn wedstrijd uitgeschreven.

Hierbij zijn 12 ideeŽn ingediend, waarop ieder via de media zijn/haar voorkeur voor kon uitspreken. De 5 ideeŽn met de meeste stemmen zijn beoordeeld door een deskundige jury, waarin ook de dorpsraad en een plaatselijke ondernemer zijn vertegenwoordigd.
Op 27 februari is de uitslag bekend gemaakt in de raadzaal van het gemeentehuis: Bianca Jans kan haar idee met Ďeen warm welkomí gaan uitwerken met behulp van de gemeentelijke beloning van Ä 1000,-. Bianca: van harte gefeliciteerd!
'Het uitschrijven van de ideeŽnwedstrijd voor de Mariaschool door wethouder Antoon Splinter was al een mooie ontwikkeling. De bekendmaking van de winnaar Bianca Jans was verrassend. Zij kan nu aan de slag met de ontwikkeling van haar prachtige plannen voor Bergen. Top! ' aldus CDA fractievoorzitter Jacob Knoops.

Informatie over het idee van Bianca vind je door hier te klikken.

Voor het liveverslag van Maasduinencentraal van de bekendmaking klik hier.