CDA Bergen bezoekt Maastricht

Woensdag 7 maart 2018 was een mooie dag: met vijftig inwoners van onze gemeente naar het Limburgs Parlement in Maastricht geweest.

Toegesproken en gediscussieerd met gedeputeerde Ger Koopmans, daarna het Gouvernement bezichtigd en tenslotte heerlijk geluncht bij Bonhomme.

BERGENAREN FELICITEREN BURGEMEESTER PELZER

Gouverneur Bovens beŽdigd Manon Pelzer in Maastricht

Het afleggen van de eed in handen van de gouverneur (Commissaris van de Koning) is de laatste formele stap die een burgemeester in het kader van een herbenoemingsprocedure ondergaat. Vandaag vond voor burgemeester Pelzer dit plechtige moment plaats in het gouvernement in Maastricht.

De beŽdiging vond toevalligerwijs plaats op dezelfde dag dat vijftig Bergenaren op uitnodiging van het CDA Bergen een bezoek brachten aan het Limburgs Parlement. Reden voor CDA-fractievoorzitter Jacob Knoops om te verzoeken of de Bergenaren bij de plechtigheid aanwezig mochten zijn: ĎVanochtend kwam het verlossende woord uit Maastricht en mochten vijf mensen de beŽdiging, die normaliter in de beslotenheid van de werkkamer van de gouverneur plaatsvindt, bijwonen. Dat was een unieke ervaring. Zeker zo mooi was het dat na het officiŽle gedeelte maar liefst vijftig inwoners uit onze gemeente direct hun burgemeester konden feliciteren met haar herbenoeming.í

De foto's zijn gemaakt door Ingrid Driessen van FotoStudio Ingrid in Nieuw Bergen.

Voor meer foto's klik hier