EXTRA LIEF ZIJN VOOR ELKAAR

We leven momenteel middenin de grootste crisis sinds de Tweede Wereldoorlog. Vroeg of laat gaan we hier uitkomen. Daar wil het CDA op voorbereid zijn. Het werken aan onze langetermijndoelen blijft daarom belangrijk.

Energieonafhankelijk worden is zon doel. De realisatie van energielandgoed Wellsmeer is een grote stap hier naartoe, maar biedt meer kansen. We krijgen een groot areaal (natuur)terrein te beheren op het landgoed. Het CDA wil aankoersen op een eigen sociaal werkbedrijf gericht op het beheer van die terreinen waarin mensen met een afstand tot de arbeidsmarkt aan werk geholpen kunnen worden. Op deze wijze leveren we een grote bijdrage aan de doelstelling om te streven naar zelfredzame inwoners die maatschappelijk kunnen participeren. Daarmee verkleinen we tevens het aantal mensen met een bijstandsuitkering. De gemeenteraad heeft enthousiast gereageerd op dit plan en B&W gaan het uitwerken. Dat biedt perspectief!

In de tussentijd roep ik al onze inwoners op extra lief te zijn voor elkaar. Op die manier hebben we de meeste kans om allemaal deze moeilijke periode op een goede manier door te komen!

Jacob Knoops

Fractievoorzitter CDA Bergen-Lb.