KWALITEIT VAN LEVEN

'In de gemeente Bergen is de kwaliteit van leven bovengemiddeld. Als de huidige ontwikkelingen in luchtkwaliteit, gemeentelijke financiŽn en gezondheid worden doorgetrokken naar de toekomst dan blijft Bergen het goed doení, zo blijkt uit de recente Monitor Brede Welvaart van het CBS. Mooi om te ervaren dat een objectieve instantie kan meten wat wij zelf eigenlijk wel weten, maar ons niet altijd bewust van zijn: we hebben het best goed met elkaar!

Het CDA probeert met ideeŽn en besluitvorming een bescheiden bijdrage te leveren aan de kwaliteit van leven in onze gemeente. Zo heeft het CDA-initiatief om woningbouw te stimuleren door actieve grondaankoop, geleid tot het besluit tot aankoop van grond aan de Elsterendijk in Well. Onder leiding van CDA-wethouder Splinter is een gezonde basis gelegd voor de toekomstige gemeentelijke financiŽn. Hierdoor kon de gemeenteraad besluiten de gemeentelijke belastingen met slechts de inflatie te verhogen in 2022.

Kwaliteit van leven wordt in de praktijk grotendeels bepaald door de mensen direct om ons heen. Laten we de komende Kersttijd daarom benutten om vooral te genieten van elkaar.

Jacob Knoops

CDA-fractievoorzitter Bergen-Lb.