STAATSSECRETARIS KNOPS BEZOEKT GEMEENTE BERGEN

Vandaag bracht CDA-staatssecretaris Raymond Knops van Binnenlandse Zaken en Koninkrijkrelaties, een bezoek aan de gemeente Bergen. Knops kwam vorige week in het nieuws omdat hij genoeg heeft van de discussies over Zwarte Piet, de historische zeehelden en een kinderfeest waar ‘cowboy en indiaantje’ gespeeld wordt. Voor het eerste nam iemand uit het Nederlandse kabinet stevig stelling tegen deze voortdurende aanvallen op de Nederlandse tradities. ‘Ik heb zo genoeg van de discussie over Zwarte Piet. Goed dat onze Noord Limburgse staatssecretaris hier tegenin gaat. Ik heb hem daarvoor bedankt.’ reageert CDA-fractievoorzitter Jacob Knoops

Onderdeel van het bezoek van Knops was de ondersteuning van het project Schone Maas waaraan het CDA in Bergen jaarlijks deelneemt. In de voorhaven in Well werd een aanhangwagen zwerfvuil verzameld. Jacob Knoops: ‘Met de werkzaamheden hebben we € 200,-- verdiend hebben. Wij schenken dit bedrag graag aan de Vincentiusvereniging, die daar vast een goede bestemming aan weet te geven’.