Haagse BTW plannen slecht voor de grensregio.

Het plan om het 6% BTW tarief te verhogen naar 21% is ronduit slecht voor de economie in de grensregio. De verhoging van de accijnzen op brandstof werkte eerder al nadelig uit voor ondernemers in onze regio. De pomphouders in Duitsland lachen nog steeds in hun vuistje. Als het aan Kabinet ligt zullen nu onder meer ook de kapper, de fietsenmaker en de ondernemers in horeca en toerisme moeten concurreren met ondernemers over de grens die wel een laag BTW tarief zullen blijven houden.

De BTW plannen van het Kabinet zullen ook gevolgen hebben voor ondernemers in  de gemeente Bergen. De recreatie ondernemers hebben inmiddels de noodklok geluid. Deze sector is voor onze gemeente maar ook voor Limburg in zijn geheel van groot belang. CDA Statenlid Hennie Nillesen (uit Bergen-Aijen) heeft inmiddels dit onderwerp in Maastricht op de agenda gezet. Zelf heb ik contact gehad met de twee Limburgse CDA Kamerleden Raymond Knops en Martijn van Helvert en hen verzocht geen steun te verlenen aan de BTW plannen van het Kabinet. Ik hoop dat mijn collega’s van de VVD en de PK in onze gemeente, hetzelfde doen in de richting van hun vertegenwoordigers in Den Haag.

Jacob Knoops

Fractievoorzitter CDA Bergen.