CDA BEZOEKT EUROPEES PARLEMENT

Voor elke gemeente is het belangrijk om goede contacten te onderhouden met andere overheden. Het CDA in Bergen investeert nadrukkelijk in de persoonlijke contacten met Statenleden in Maastricht, Tweede Kamerleden in Den Haag en leden van het Europees parlement in Brussel.  Meestal komen zij naar Noord Limburg. Afgelopen weekend bezocht een veertigtal inwoners van de gemeente Bergen op uitnodiging van het Bergse CDA de Limburgse Europarlementariër Jeroen Lenaers  in Brussel. Het bezoek bestond uit een rondleiding door het parlementsgebouw met aansluitend een gesprek met de gedreven Lenaers. Uitgebreid is stil gestaan bij het referendum in het Verenigd Koninkrijk dat leidt tot de Brexit. Verder is gesproken over de economische betekenis van de EU voor Nederland, de migratieproblematiek en het vraagstuk van de bescherming van de Europese buitengrenzen. CDA raadslid Hennie Nillesen blikt tevreden terug op het bezoek: ‘Mooi om op deze wijze mensen te betrekken bij de politiek. Voor volgend jaar overwegen we een bezoek aan de Tweede Kamer te organiseren.’

Voor meer foto's klik hier