BERGEN KRIJGT EEN ENERGIEBEDRIJF

Terug van de laatste raadsvergadering van dit jaar. Vanavond samen met alle collega's van CDA, PK en VVD een historisch besluit genomen: de inrichting van een Energielandschap in het Wellsmeer. Een energiebedrijf waar de gemeente een meerderheidsbelang in zal hebben, gaat het landgoed inrichten en exploiteren. De inkomsten uit het bedrijf zullen naar verwachting tussen de 1 a 2 miljoen euro per jaar zijn en komen ten goede aan de gemeenschap, aan al onze dorpen.

Ik ben trots op onze dorpen in de gemeente Bergen. Het behouden van de leefbaarheid in die dorpen voor de lange termijn is de enige reden waarom ik me inzet als lid van de gemeenteraad. Extra inkomsten voor onze gemeenschap in de toekomst zijn noodzakelijk en kunnen we inzetten om voorzieningen te behouden en de zorg voor onze inwoners te bekostigen. Vanavond hebben we een belangrijke stap gezet. Een mooie afsluiting van 2019 in politieke zin. Ik heb er zin in om me in 2020 volop in te blijven zetten voor deze goede zaak!