CDA: DROOM WORDT WERKELIJKHEID

De afgelopen maanden waren de voorbereidende werkzaamheden aan de N271 voor iedereen zichtbaar. Binnenkort gaat de schop echt de grond in en start de aanleg van de ovonde bij het centrum van Nieuw Bergen en de aanleg van de rotonde bij Den  Asseldonk. Wat begon met een droom van CDA wethouder Buiting wordt werkelijkheid: het centrum van Nieuw Bergen wordt gemoderniseerd.

Toen wethouder Buiting een aantal jaren zijn ideeën over aanpassing van het centrum van Nieuw Bergen in de CDA ledenvergadering  presenteerde was er direct  enthousiasme over die plannen. Maar er was ook ongeloof over de haalbaarheid.  Naast een investering van de gemeente van  3 a 4 miljoen euro,  waren er bijdragen nodig van onder meer woningbouwvereniging Destion, de provincie Limburg  en private ondernemingen van in totaal  zo’n  12 miljoen euro.  Zouden die partijen wel bereid zijn om over de brug te komen? Het  CDA wilde niet meer eigen geld reserveren voor het centrum van Bergen, want er waren nog meer plannen die uitgevoerd moesten worden, zoals  de bouw van een multifunctioneel centrum in Well en in Siebengewald.  Tegelijkertijd speelde de discussie over opheffing van de gemeente Bergen, waardoor de uitvoering van alle plannen onzeker zou worden.

De CDA leden besloten te vechten voor de zelfstandigheid van de gemeente Bergen en te gaan voor de droom van wethouder Buiting. Inmiddels zijn we zo’n zes jaar verder.  MFC de Buun in Well en de Klaproos in Siebengewald  draaien volop. En dan nu de realisatie van Mosaique, het centrumplan voor Nieuw Bergen.   CDA fractievoorzitter Rob Arts: ‘Natuurlijk ben ik blij dat de werkzaamheden aan de N271 gestart zijn. Het zal wel wat overlast geven, maar dat heb ik graag over voor de modernisering van het centrum van Nieuw Bergen.’.

Onderschrift bij foto: De droom van wethouder Buiting komt uit.