HEMELWATERAFVOER DORPSSTRAAT VERVANGEN

CDA wil totaaloplossing voor Afferden

De in het verleden gekozen vernieuwende oplossing om het hemelwater af te voeren in de Dorpsstraat in Afferden werkt onvoldoende. Het gevolg is dat op delen van de straat geregeld water staat. Als gevolg van het overvloedige water komen de straatstenen omhoog hetgeen met name het fietsen door de straat onaangenaam maakt. De gemeente heeft eerder met reparaties geprobeerd de situatie te verbeteren. Dat heeft tot onvoldoende verbeteringen geleid. Het CDA wil nu dat er in de begroting voor 2016 geld vrijgemaakt wordt om zo direct na het winterseizoen het gehele hemelwaterafvoer systeem te vervangen door een elders beproefd systeem. CDA raadslid Rob Arts: ‘Mijn verwachting is dat het om een behoorlijke investering zal gaan, maar ga er vanuit dat ook andere partijen in de gemeenteraad dit geld willen vrijmaken. Nu de fietsroute langs de N271 door Afferden loopt, zullen naast de bewoners steeds meer mensen last krijgen van de problemen in de straat. Ik wil dat daar een einde aan komt. Uitvoering van het werk op korte termijn is praktisch onhaalbaar, dus dan moet het maar direct na de winter’.