INFORMATIEAVOND CPO (WONINGBOUW)

Het vinden van een betaalbare woning is een onderwerp wat bij veel mensen leeft. Een aantal weken geleden heeft het CDA Bergen daarom een initiatief gestart om te peilen wat de behoefte per dorp in onze gemeente is voor een zogeheten Collectief Particulier Opdrachtgeverschap (CPO) project. In een paar weken tijd zijn tientallen reacties ontvangen van mensen die hierin zijn ge´nteresseerd of vragen hebben over hoe zoĺn CPO-project er precies uitziet. Dat toont aan dat er onder veel mensen, en met name jongeren, genoeg animo is om een dergelijk traject in onze gemeente uit te rollen.

Daarom organiseren de CDA-raadsleden Koen Jacobs en John Cornelissen op maandagavond 7 september om 19:30 in Afferden een informatieavond over wat CPO precies is en hoe zoiets in onze gemeente eruit kan zien. Tijdens deze avond komt een deskundige aan het woord die veel ervaring heeft met het begeleiden van CPO-projecten in onder andere de gemeente Boxmeer, en die verdere vragen kan beantwoorden. Dan kan na de informatieavond er een concreter beeld komen over in welke dorp(en) in onze gemeente een project kan worden opgestart en wie hieraan gaan deelnemen.

Ondanks de vele reacties die al zijn binnengekomen, kunnen ge´nteresseerden zich nog altijd voor deze avond aanmelden. Dat kan door een e-mail te sturen naar k.jacobs@bergen.nl en hierbij aan te geven met hoeveel personen je naar deze avond komt. Vanwege de huidige corona-regels wordt gevraagd om met maximaal twee personen te komen, zodat er zoveel mogelijk plek is voor alle ge´nteresseerde woningzoekenden.