SNELLERE BUSVERBINDING SIEBENGEWALD-ELZENDAALCOLLEGE GENNEP

Afgelopen week heeft CDA-fractieleider van Bergen, Jacob Knoops samen met Julian Bardoel in Roermond overleg gehad met de Provincie Limburg en Arriva over de invulling van lijn 22 Siebengewald-Boxmeer, die overigens vanaf december lijn 85 gaat heten. De overstap in Afferden zowel richting Bergen-Venray als ook richting Gennep zal slechts 3 minuten zijn. “Zo krijgen we vanuit Siebengewald ook een snelle verbinding naar het Elzendaalcollege in Gennep”, aldus Jacob Knoops. De betere verbinding in Afferden zorgt er ook voor dat leerlingen uit Bergen die reizen met lijn 83 sneller bij de scholen en het station in Boxmeer kunnen zijn. De nieuwe dienstregeling gaat half december in als Arriva het openbaar vervoer overneemt van Veolia.  Arriva zal hier tegen die tijd over gaan communiceren. De heren Knoops en Bardoel hebben verder een pleidooi gehouden voor een extra opstapplaats voor lijn 22 op de Eckeltsedijk in Afferden. De provincie en Arriva zullen dit nader bekijken in overleg met de gemeente Bergen.