CDA IN BERGEN OPNIEUW DE GROOTSTE

Het CDA is bij de Provinciale verkiezingen in de gemeente Bergen met ruim 32% van de stemmen de grootste partij geworden. De SP (19%) en PVV (17%) nemen de tweede en derde plek in. De VVD en de PvdA leden ook in Bergen een fors verlies.

CDA fractievoorzitter Jacob Knoops is tevreden met het behaalde resultaat.  ‘Dankzij onze lokale kandidaat Hennie Nillesen uit Aijen hebben we dit mooie resultaat kunnen behalen. Daar wil ik iedereen hartelijk voor danken. Gewoon doen en jezelf blijven in moeilijke tijden is beloond door de kiezers. Onze Bergense CDA fractie zal daar mee doorgaan.’  analyseert Knoops.  De komende weken zal duidelijk worden of Nillesen de kop van Noord Limburg in Maastricht gaat vertegenwoordigen. Knoops : ‘Op dit moment onderhandelt het CDA in Limburg met de andere partijen om te komen tot een stabiele coalitie in onze provincie. Als Ger Koopmans en Patrick van der Broeck wederom gedeputeerden worden schuift Hennie Nillesen omhoog en zal zij lid worden van Provinciale Staten.’

Het Bergense CDA is tevreden over het behaalde verkiezingsresultaat