VOLOP ACTIVITEIT IN DEN ASSELDONK

Met het besluit over de financiŽle afrekening de verbouwing heeft de gemeenteraad afgelopen dinsdag ingestemd met de afronding van de inrichting van de zaal in Den Asseldonk. De gemeente en Optisport zullen samen investeren in een licht- en geluidsinstallatie, akoestische maatregelen, extra inventaris en verdere aankleding van de zaal. Het was december 2014 dat het CDA door middel van een motie het college van B&W heeft opgeroepen werk te maken van het zoeken naar financiering voor licht, geluid en de aankleding van de multifunctionele ruimte in Den Asseldonk waarvan de verbouw toen nog moest starten. 'Het heeft te lang geduurd, maar nu is het dan zover. Gelukkig maar. We zien dat in Den Asseldonk steeds meer activiteiten georganiseerd worden door verenigingen en Optisport zelf. Zo zat ik onlangs in een volle zaal te genieten van een zeer gevarieerd concert van blaasmuziek uit binnen- en buitenland. Deze en de vele andere activiteiten zijn goed voor de leefbaarheid van Nieuw Bergen en onze hele gemeente' aldus CDA fractievoorzitter Jacob Knoops.