VERANDERINGEN OPENBAAR VERVOER GEMEENTE BERGEN
Wie denkt er mee?
Vanaf 11 december 2016 zal Arriva het openbaar vervoer verzorgen in Limburg. Afgelopen donderdag presenteerde Arriva in Venlo de nieuwe plannen voor Noord Limburg. Lijn 83 Venlo-Nijmegen blijft in stand en ook voor wat betreft de verbinding Well-Venray lijkt er weinig te veranderen. Belangrijkste wijziging is dat de huidige lijn 22 Siebengewald-Afferden- Boxmeer komt te vervallen. Daarvoor komt in de plaats een nieuwe lijn 85 Goch-Siebengewald- Gennep. Deze lijn rijdt 1x per uur. Vanuit Gennep kan in de nieuwe situatie 1x per 15 minuten gereisd worden richting Nijmegen (lijn 83), 1x per 30 minuten richting Boxmeer en 1x per 30 minuten richting Venlo (lijn 83). De bedoeling is dat de verbinding naar Boxmeer naadloos aansluit op de treinlijn richting Nijmegen en Venlo. Het CDA in Bergen is een actie begonnen om opmerkingen over de plannen te verzamelen en gaat hierover overleg voeren met de provincie, Arriva en wethouder Roefs. ‘Hoewel vanuit Siebengewald voortaan rechtstreeks naar de scholen in Gennep gereisd kan worden heerst er teleurstelling over het feit dat de verbinding richting Bergen, Venray en Venlo niet verbeterd wordt. Ook zijn er zorgen over de langere reistijd naar Boxmeer. Veel mensen willen lijn 22 behouden.’ Aldus CDA fractievoorzitter Jacob Knoops ‘Of we veel kunnen veranderen is natuurlijk de vraag, maar laten we in ieder geval iets van ons laten horen’. Opmerkingen over de nieuwe plannen van Arriva kunnen via mail (jjmknoops@home.nl) doorgegeven worden.