HENNIE NILLESEN STATENLID VOOR DE KOP VAN NOORD LIMBURG

De provincie Limburg heeft een nieuwe coalitie. CDA, SP, VVD, Dí66 en PvdA vormen het provinciebestuur dat is ontstaan na de verkiezingen van maart jongstleden. Het is voor de eerste keer dat SP en D66 gaan meebesturen in het gouvernement. Zij waren met het CDA de winnaars van de verkiezingen in maart. De nieuwe coalitie heeft een ruime meerderheid in het Limburgs Parlement met 32 van de 47 zetels. De vorige coalitie van CDA, VVD en PvdA had na de verkiezingen in maart geen meerderheid meer. Nu het CDA twee leden voor Gedeputeerde Staten mag leveren betekent dit voor CDA-er Hennie Nillesen uit Bergen-Aijen dat zij zal toetreden tot Provinciale Staten. Dit zal gebeuren tijdens een extra Statenvergadering op woensdag 29 april 2015. Met de benoeming van Nillesen krijgt het CDA in de kop van Noord Limburg een vertegenwoordiging in Maastricht die van belangrijke waarde is voor de regio in zijn geheel en het CDA in Bergen in het bijzonder.

Met Hennie Nillesen heeft de kop van Noord Limburg weer een vertegenwoordiging in Maastricht.